Budowa peronów
Zajmujemy się budową peronów. Jesteśmy w stanie stworzyć różnego rodzaju perony kolejowe. Podczas realizacji prac zawsze kierujemy się informacjami zamieszczonymi w projekcie, a dodatkowo uwzględniamy potrzeby Klienta, a także pasażerów. Nasza oferta obejmuje budowę peronów:
-
jednokrawędziowych,
-
dwukrawędziowych.
Tworzymy zarówno perony niskie, jak i wysokie, w układzie poprzecznym oraz podłużnym. W trakcie realizacji usług zwracamy uwagę na rozmaite przepisy. Dotyczą one m.in. wymiarów peronów. Jeżeli chodzi o długość, to zależy ona od wielkości pociągów, jakie zatrzymują się przy danym peronie. Dla pociągów 8-wagonowych długość peronu powinna wynosić minimum 200 m. W przypadku pociągów 12-wagonowych i 16 wagonowych długość nie może być mniejsza niż odpowiednio 300 m i 400 m.
Czym jest strefa zagrożenia?
Ze względów bezpieczeństwa osób podróżujących pociągami, duży nacisk kładziemy na wytyczne dotyczące strefy zagrożenia. To określenie dotyczy części peronu, która znajduje się od strony toru. W trakcie przejazdu i przyjazdu pociągu nikt nie może znajdować się w tej strefie. Dlatego w trakcie budowy peronów dokładnie zaznaczamy takie miejsca. Strefa zagrożenia oznaczana jest 20-centymetrowym pasem w żółtym kolorze.
Przy realizacji prac zwracamy też uwagę na szerokość tej strefy. Powinna ona wynosić 0,75 m – jeśli wszystkie przejazdy zatrzymują się albo ich prędkość nie przekracza 60 km/h, 1 m – jeśli pociągi przejeżdżają z prędkością od 60 do 140 km/h, 1,5 m – jeśli przejazd przekracza 140 km/h, lecz nie jest większy niż 200 km/h.
W trakcie budowy peronów dbamy przede wszystkim o bezpieczeństwo.